تجزیه‌وتحلیل جایگاه صادراتی ایران بر اساس مدل راگمن و شاخص سهم بازار پایدار (CMS)

ابراهیم انواری؛ احمد صلاح منش؛ عاطفه احمدی؛ سرور چهرازی

دوره 29، بهار و تابستان23 ، خرداد 1401، ، صفحه 31-53

https://doi.org/10.22067/erd.2021.69989.1037

چکیده
  چکیده حضور آگاهانه در بازار جهانی بدون تدوین سیاست­های مناسب بازرگانی و البته بدون لحاظ مسائل سیاسی و اجتماعی برای بسیاری از کشورهای درحال‌توسعه ازجمله ایران، غیر ممکن است. بر همین اساس در این تحقیق کوشیده شده است تا با توجه به تحریم­های بین­المللی، جایگاه صادراتی ایران در دو بازار منتخب دارو و فولاد به‌وسیله شاخصی به نام ...  بیشتر